Saturday, November 08, 2008

Burger


Opsyen pertama.

Letak tray atas meja. Bukak balutan burger. ANgkat roti atas burger. Tengok sos cukup ke tidak. Ambik sos cili. Pastikan sos cili ke tomato. Tengok nak koyak sos kat mana. Koyak sos. 

Picit sos atas daging. Ke..nak letak atas roti? 

Ah..mana manalah.

Pegang burger dengan dua tangan. Ke.. dengan satu tangan dah cukop?. 

Ah.. apa apa je lah. 

Tilt burger 45 darjah dari garisan horizontal lantai atau meja untuk angle mudah masuk mulut. Siku pastikan belok untuk memastikan keanjalan pergerakan. 

Gerakkan burger ke arah mulut, jangan kalut. Dengan perjalanan satu garisan lurus, pastikan terus. 

Pastikan mulut terbuka dengan keluasan yang sepatutnya. 

Masukkan kedalam mulut, jangan kalut. Jaga, jangan terlalu dalam, terus tenggelam

Mengikut gerak hati dan citarasa, atau, rasa nak beradab yang macamana. 

Kalau beradab, 2 cm cukup. Kalau rasa tak da sebab, satu burger terus cekup.

Lebihan burger, letak balik ke ats meja. 

Ulang sampai burger itu habis.


Opsyen kedua
..
Apa kata kita makan jek. 

Bila pikir ni, benda mudah jadi susah.

Benda satu pun jadi seribu.



..

4 comments:

Super Me said...

Sejak bila makan burger jadi susah gile??? hahaha bleh wat manual.

kiyaa said...

i want this burger when i get back home. =D

ummum said...

opsyen ke 3
burger sah maju :P~

opsyen ke 4
carls junior yg besar nk mampus
ahahha

pilih pilehhh

maz said...

tiba-tiba terasa nak makan burger lak....nyum..