Thursday, August 17, 2006

Tak sebut, Buat

I had a productive day, in spite of waking up at 1330 hours. Hehe.. sorry la kalau tak angkat phone, i was damn malas. :))

Papa and I went to settle my flight tickets. The agency misbooked the ticket on 9 Sept, where as i specifically said 10th september.. yeeessh.

We also went to settle unit trust thingees, go to a clinic to get blood test results, took a visa picture for myself and had good father-son talk.

Papa told me,"Kalau org yg betul betul sayang, dia tak tunjuk atau sebut, tapi apa dia buat yang defines sayang". Which i think is true. "Kalau kena sebut selalu, means something wrong sumwhere"

Anak yang sayang kat mak ayah, tak semestinya hari hari cakap "saaayang mak-ayah". Boleh nak buat, tapi kalau hari hari, nanti loose meaning. Nak tunjuk sayang, mesti la dengan perbuatan taat. Suruh jek, mesti buat without question. Yang lagi best, kalau belum suruh dah buat. Terbaik!

Kalau sayang kat Girlfriend pon sama. Bukan hari-hari nak ckp 'saya sayang awak'. Agak muntah, drama swasta dan rempit la gituh. It's what you do to uphold your responsibility as a boyfriend that matters most. Nak kena jaga kehormatan, jaga keselamatan, jaga masa depan, Jaga perasaan, hormat, kenang jasa, & jaga kebajikan. Yang penting, kena ada sincerity and kena ada trust.

Itu pendapat aku la kan. Pendapat org lain aku tatau. :). Maybe definition GF-BF aku ni a bit too serious. Cam dah nak tunang/kahwen jek. But then again, relationship yg tak nampak masa depan, camna nak survive.. kan?

Ntahla, Aku bukan gheti sangat pasal relationship ni. Kalau siapa yg mintak nasihat dari aku sebelum ni pun, aku bohong korang idup idup jek tu.. ahha... >:) padan muka, siapa suruh tanya aku. Bwahahahaha.

Ya ampunn.. :P

No comments: